fredag 11. januar 2013

En bursdagshilsen

Gratulerer med dagen, du fortidens skygge!

Ja, i år husket jeg på bursdagen din, med et stikk av skadefryd. Husker du min?
La meg få fortelle deg hvordan jeg feiret den.

Jeg startet dagen med å være barn. Nei, ikke "leke barn" slik som i en av Aurora-bøkene du leste for meg. En del av meg var faktisk bare fire år, innestengt i en voksen kropp. Si meg, hvorfor tror du jeg flyr rundt med kosedyr under frokosten og bare kvartveis forstår sangtekstene jeg hører på? Kanskje fordi mine bortgjemte sjelebiter aldri har forlatt barndommen. Skremt til taushet, men ikke til døde.

La meg så få fortelle om den store feiringen. Jeg dro for å snakke med noen på et sted jeg kanskje skal få være en tid. I ti uker faktisk, for å jobbe med fortid, følelser og MINE behov. Skape orden i livets puslespill og erstatte brikkene merket skyld og skam med ansvar og aksept. Hvem tror du det er bilde av på puslespillet?

Åh, så du synes ikke det var noen fin bursdagsgave...? Vel, synd for deg, da. Jeg syns den er HELT PERFEKT!!!

3 kommentarer:

  1. <3 love it <3 du er så sterk og fin bestevennen min!

    SvarSlett
  2. Hipp hurra for Muldraen som idag har gitt bort verdens tøffeste bursdagsgave!!! :))

    SvarSlett
  3. Tuuuusen takk, begge to!!! Det varmer virkelig <3 <3 <3 For selvom jeg er tøff i trynet og kommer med denne krigserklæringen, er det ufattelig skummelt også...

    SvarSlett